372271.jpg

...Symbolit eivät tuhonneet ihmisiä, vaan ihmiset itse. Siksi sirppi ja vasara koristavat hyväntahtoisen humanistin olkalaukkua; ne edustavat hyvää ajatusta... (osa Ruzakkon kommentista MAAHANMUUTTAJAN BLOGISSA http://arviperttu.vuodatus.net)

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

 

kuka

kuka minä

kuka minä olen

kuka  minä  olisin

kuka sattuisi olemaan minä, jos

 

sirppi ei sattumalta leikannut sukuni juuria

jos vasara ei sattumalta pudonnut isä aurinkoisen päähän

                                                        ja saanut näkemään tähtiä

 

sattumalta minulla ei ollut keltaista tähteä

synnyinkö valkoiseksi sattumalta

sattumalta työ ei tehnyt vapaaksi, ei

                sirppiä, hakaristiä, viikatetta rakkaampaa?

 

sattumalta en ollut paikalla, en leirillä

vasara ja sirppi olkalaukussa, humanisti

sattumaltako, kun 

 

kuu kurkkii aamuhämärässä

lumikirpun kammariin:

        oi mikä pimeys, oi mikä tähdistön kirkkaus!