DSCN2257.jpg


Sohvista on kasvanut hyvin reipas ja kiltti koira. On ollut terveenä ja sopeutunut hyvin koiranelämään. Olemme käyneet koirakoulussa tottistelemassa kahdessa eri paikassa, opiskelleet noseworkkia, sekä harjoitelleet hakujuttuja. Hyvin Sohvi tuntuu kadonneet ihmiset löytävän piiloistaan. Metsäretkiäkin tehdään. Nenäkurssi päättyi epäviralliseen mölliestiin- ja kisaan. Sohvi oli nopein siinä, 16 sekunnissa oli haistellut laatikot ja löytänyt niihin piilotetun hajun. Oli kyllä uskomaton suoritus.


Olemme myös harrastaneet hiirijahtia talven aikana, kun tänne sisälle ilmestyi hiiri juoksentelemaan. Lopulta hiiri meni koiranruokapussiin eikä päässyt pois. Aamulla pussi pomppi ja hytkyi, kuin olisi kala ollut siellä.


Näyttelyssä emme ole käyneet. Pentunäyttelyyn olin kerran menossa, mutta sitten tuli epäonnea matkaan, kun minulla meni roska silmään ja jouduin kääntymään kesken matkaa takaisin, kun rupesi niin kaivertamaan silmässä. Jouduin käymään lääkärissä, kun ei roska muuten irronnut.


Sohvilla nousi toinen korva pystyyn, enkä uskaltanut alkaa liimata sitä, kun oli jo pakkasia ja pelkäsin korvan jäätymistä ja muutenkin olin epävarma, miten asian olisi hoitanut. Mutta eipä tuo meidän elämää haittaa.  Parempaa Sohvia en olisi voinut mistään löytää.


Muutaman kerran Sohvi on ollut levoton koko yön, liikkunut paikasta toiseen eikä missään ole ollut hyvä olla. Epäilen, että olisi potenut silloin närästystä, jota saataa aiheuttaa liian rasavien ruoka. Kalanmaksaöljyäkö olin silloin antanut?


Kuvassa Sohvi tarkkana hakuharjoituksen alla. Tähän loppuun runotunnelma yhden hakuharjoituksen päätteeksi:


Arkipäivän onni


Sataa vettä, on perjantai-ilta

makaan kuusen juurella

on hetki aikaa miettiä, mistä olen tullut

mihin olen menossa

sataa vettä

maa tuoksuu, sammal, havunneulanen, pisara arkista onnea

olen lähellä maata,

yhteydet ovat poikki, kännykkä rikki

metsä lauluista tyhjä

ja kun pisara putoaa

olen hetken  lähellä taivasta

olen lähellä arkipäivän onnea

sitä että

että joku etsii

että joku löytää

minut, eksyneen, kadonneen

että joku on kohta siinä

puun juurella

joku aina on

                      Perjantai-iltana 7.4.2017 sateisessa metsässä etsintäharjoituksessa